LEPSZA ZABAWA
IKEA, między innymi poprzez działalność IKEA Foundation, od lat prowadzi działania na rzecz rozwoju i lepszego życia wszystkich dzieci na całym świecie, w tym szczególnie w społecznościach dotkniętych wykluczeniem, biedą, klęskami żywiołowymi i konfliktami zbrojnymi. Wyjątkowa kampania „Zabawa to poważna sprawa” jest jednym z nich, a jej aktualna trzecia edycja koncentruje się na promowaniu oraz zapewnieniu praw najmłodszych do rozwoju, angażując do tego klientów IKEA. Choć często traktowana jedynie jako element chwilowej rozrywki, zabawa to nauka na całe życie oraz podstawowa i niezbędna dla dobrego samopoczucia potrzeba każdego dziecka. Niestety, wielu pozbawiono tej szansy. Tylko w zeszłym roku IKEA Foundation przekazała 144 milionów euro 74 organizacjom partnerskim w 41 krajach. Sześć organizacji partnerskich, z którymi IKEA współpracuje przy realizacji tej kampanii na rzecz rozwoju dzieci, to: Handicap International, Room to Read, Save the Children, Special Olympics, War Child oraz UNICEF.
W IKEA dążymy do tego, by każde dziecko na świecie mogło się bawić i rozwijać stosownie do wieku oraz miało zapewniony dostęp do edukacji. Zabawa to coś więcej niż przyjemny moment. To nauka, jak współpracować, dbać o siebie i innych - dzięki niej stajemy się silniejsi i bardziej twórczy. Zabawa poszerza nasze horyzonty. Programy społeczne IKEA Foundation, ale też nasze lokalne, zwracają uwagę na wartość w edukacji ekologicznej i zaangażowaniu od najmłodszych lat – mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, IKEA Retail w Polsce.
Aby jeszcze bardziej wzmocnić przekaz o tym, jak ważna jest zabawa dla rozwoju dzieci, IKEA połączyła siły z Lego Foundation, markami Persil i OMO nalężącymi do Unilever oraz National Geographic, zawiązując Koalicję Prawdziwej Zabawy (Real Play Coalition). Cztery organizacje, dostrzegając olbrzymią wartość zabawy, wspólnie zobowiązały się do podjęcia działań na rzecz jej promowania i wspierania, aby w ten sposób dawać dzieciom możliwość rozwoju oraz nauki. Listopad 2018 r. został ogłoszony Globalnym Miesiącem Zabawy (Global Month of Play), w trakcie którego członkowie Koalicji podejmują różnorodne aktywności, aby angażować najmłodszych i zachęcać je do zabawy w każdym aspekcie ich życia – w domu, szkole oraz społecznościach. Długofalowym celem jest dotarcie do 3 milionów dzieci w ponad 116 krajach. IKEA włącza się w te działania właśnie poprzez realizowaną w każdym sklepie kampanię społeczną „Zabawa to poważna sprawa”. Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.realplaycoalition.com/
Zabawa jest „paliwem rakietowym” rozwoju człowieka. Pomaga dzieciom zrozumieć świat i ich miejsce w nim. Najmłodsi kierują się w niej naturalną ciekawością, co pomaga im doskonalić umiejętności fizyczne i umysłowe, zabawa uruchamia także wyobraźnię oraz rozwija zdolności poznawcze, emocjonalne i prospołeczne, które określają nas później jako osoby dorosłe. Jednak mimo pierwotnego znaczenia zabawy w podróży, jaką jest rozwój każdego dziecka, jest ona zagrożona. Globalizacja, szybka urbanizacja oraz rozwój sztucznej inteligencji zmieniają sposób, w jaki myślimy, żyjemy, pracujemy... i bawimy się. Zmiany te przynoszą znaczne korzyści, ale także powodują zakłócenia, niepokój i niepewność co do przyszłości, jaka jest przed nami – powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Jesper Brodin - Dyrektor generalny Grupy Ingka, Kees Kruythoff - Prezes Home Care Unilever, John Goodwin - Dyrektor generalny The LEGO Foundation i Gary Knell - Prezes National Geographic Partners.
Przekonanie, że zabawa przyczynia się do lepszego codziennego życia, zawsze jest punktem wyjścia przy tworzeniu wszystkich kolekcji IKEA dla najmłodszych. Nie inaczej było w przypadku serii LUSTIGT, będącej zaproszeniem rodziców i ich pociech do kreatywnego spędzania czasu razem. Kolekcja zawiera produkty, które nie tylko sprawią dzieciom mnóstwo frajdy, ale i pomogą w ich rozwoju: są to zarówno spokojne gry wymagające skupienia, jak i energetyczne zabawy.
Wyjątkowa współpraca projektantów IKEA z najmłodszymi podczas powstawania kolekcji LUSTIGT pozwoliła wyciągnąć bezcenne wnioski, by nigdy nie narzucać dzieciom reguł gry, bo i tak będą bawić się po swojemu - mówi James Futcher, Kierownik artystyczny serii LUSTIGT.
Asortyment IKEA powiększy się m.in. o puzzle, dzięki którym u dzieci rozwija się logiczne myślenie oraz motoryka dłoni i o rzutki - trafianie do celu uczy koordynacji ruchowej. Małym artystom przypadną do gustu 10-metrowa rolka papieru do kolorowania, zestaw do tkania czy wałki do malowania. Zaś przyszli sportowcy nie rozstaną się ze skakanką z diodami LED, które zapalają się podczas ruchu. W serii znajdą się także mniejsze elementy wyposażenia domu, jak półka ścienna oraz pojemnik do przechowywania. Wszystkie artykuły to bezpieczne produkty wysokiej jakości, wykonane z materiałów trwałych lub łatwo poddających się recyklingowi.
LEPSZA ZABAWA