DIGITAL SCULPTURES
Współpracuje z architektami, galeriami, muzeami i projektantami i programistami. Tworzy na dużą skalę niepowtarzalne formy rzeźbiarskie dla publicznych i prywatnych przestrzeni. Kenneth Kelleher to artysta, który sprawia, iż cyfrowy projekt jest czymś, co chcielibyśmy, by miało swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości.
To, co widoczne jest na zdjęciach są to renderowane elementy stworzone zarówno w zamkniętych pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. Elementy przeznaczone na zewnątrz wykonane mogą być ze stali nierdzewnej, aluminium,cegły, betonu, jak i bardziej eksperymentalnych materiałów.
Dla artysty rzeźba jest dialogiem między wszystkimi rzeczami, które ją otaczają. Materiał, forma, światło, cień, czas i przestrzeń - to wszystko tworzy całość i harmonijnie ze sobą współgra. Kenneth Kelleher głęboko sięga do swojej wyobraźni, tworząc coś, co ma nadzieję będzie miało miejsce w realnej przestrzeni.
Istotnym elementem jego pracy jest zaskoczenie. “Bo właśnie to się pojawia, gdy tworzysz coś, co wcześniej nigdy nie istniało w realnie, dopóki tego nie stworzyłeś. Rzeźby są dla mnie zagadką, które skrywają głęboką tajemnicę jakie posiadają rzeczy. W jednym kawałku można zauważyć coś kapryśnego, groźnego bądź zabawnego” -mówi artysta - “Pomyśl o ogromnych formach, osadzonych pośrodku przestrzeni. Rzeźba może stanąć Ci na drodze. Może przerwać Ci drogę. Zatrzymasz się i zastanowisz? Wierzę, że moja praca może stworzyć dialog na temat tego, co znaczy tworzyć.
Artysta inspiracje czerpie od takich artystów jak David Smith, Anthony Caro, Richard Deacon, Phyllida Barlow, Tony Cragg, a także Franz West, Martin Puryear, Jay Kelly, Mel Kendrick Thomas Kiesewetter i Misha Kahn
DIGITAL SCULPTURES