10-08-2017

NOWE ZMIENNO OGNISKOWE 


Nowy model 16–35 mm F2,8 GM wypełnia lukę w „triadzie” obiektywów G Master F2,8 z mocowaniem typu E; model 12–24 mm F4 G zapewnia najszerszy kąt widzenia ze wszystkich obiektywów z mocowaniem typu E przeznaczonych do matryc. Co jeszcze powinno się wiedzieć o nowych obiektach Sony?

Model SEL1635GM cechuje się niezwykle wysoką rozdzielczością i pięknym wyglądem nieostrych fragmentów obrazu, będącymi znakami rozpoznawczymi flagowej serii Sony G Master. Pokrywa ogniskowe z zakresu od 16 do 35 mm — bardzo przydatnego przy fotografowaniu krajobrazów, scenerii miejskich, portretów itp. Wyróżnikiem modelu SEL1224G jest z kolei wyjątkowo szeroki kąt widzenia — największy wśród wszystkich obiektywów Sony z mocowaniem typu E przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc obrazu. Umożliwi on użytkownikom aparatów Sony uzyskanie nowej, dynamicznej perspektywy. Dzięki nowo wprowadzonym modelom użytkownicy pełnoklatkowych korpusów z mocowaniem typu E mają do dyspozycji pełny wachlarz obiektywów — od superszerokokątnego po superteleobiektyw — pokrywający zakres ogniskowych od 12 do 800 mm (z telekonwerterem).

Nowy zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny FE 16–35 mm F2,8 GM dopełnia linię wprowadzonych już wcześniej zmiennoogniskowych obiektywów Sony o dużej jasności: FE 24–70 mm F2,8 GM i FE 70–200 mm F2,8 GM OSS. Wyposażono go w szereg najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych opracowanych przez firmę Sony. Ten pierwszy w serii G Master obiektyw szerokokątny idealnie sprawdzi się w takich zastosowaniach, jak zdjęcia krajobrazów i architektury, portrety z małej odległości czy fotografowanie sportu i szybkich akcji. Jego poręczność i użyteczność wynika również z wyjątkowo lekkiej i zwartej konstrukcji.

Na szczególną uwagę w nowym obiektywie SEL1635GM zasługuje przednia soczewka XA — największa ze wszystkich wprowadzonych dotąd do produkcji. Dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) ograniczają z kolei aberrację chromatyczną, a firmowa powłoka Sony Nano AR tłumi wewnętrzne odbicia, nadając obrazowi maksymalny kontrast i wyrazistość.Zastosowana w obiektywie 11-listkowa przysłona ma kształt niemal idealnego koła w całym zakresie ustawień, a jej połączenie ze wspomnianą już soczewką XA umożliwia ostre odwzorowanie głównego motywu i piękne, miękkie rozmycie tła. Lista wyposażenia obejmuje również dwa silniki DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motor), które współtworzą szybujący mechanizm nastawiania ostrości i zapewniają jego szybką oraz cichą pracę. Taka konstrukcja znakomicie sprawdza się zarówno przy fotografowaniu, jak i filmowaniu.

Obiektyw SEL1635GM jest również odporny na pył i wilgoć. Zawierająca fluor powłoka przedniej soczewki przeciwdziała gromadzeniu się kurzu i tłuszczu oraz ułatwia ich usuwanie. Na obiektywie znajduje się również personalizowany przycisk blokady ostrości oraz przycisk zdejmowania osłony. Obiektyw superszerokokątny FE 12–24 mm F4 G łączy nieprzeciętną jakość obrazu ze zwartą konstrukcją i wagą wynoszącą 566 g. Jego wyróżnikiem jest największy kąt widzenia wśród wszystkich obiektywów Sony z mocowaniem typu E przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc obrazu. Użytkownicy tego nowego szkła uzyskają więc nową, dynamiczną perspektywę przy fotografowaniu i filmowaniu krajobrazów, architektury i wnętrz. W innowacyjnej konstrukcji optycznej wykorzystano cztery soczewki asferyczne, zapewniające doskonałą ostrość i rozdzielczość aż po same rogi kadru. Trzy soczewki ze szkła ED i jedna ze szkła Super ED ograniczają aberrację chromatyczną, a całości dopełnia firmowa powłoka przeciwodblaskowa Sony Nano AR.

Nowy obiektyw SEL1224G jest wyposażony w silnik DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motor) zapewniający szybkie, ciche i dokładne działanie systemu automatycznej regulacji ostrości. Użytkownik ma także do dyspozycji personalizowany przycisk blokady ostrości oraz przełącznik trybu ostrości. Konstrukcja obiektywu zapewnia odporność na pył i wilgoć. Nic, tylko brać się do roboty!


.

NOWE ZMIENNO OGNISKOWE 


zobacz inne

  • ANIMAL EYE AF

  • SUPERTELEOBIEKTYW

  • NOWY SONY   RX0 II

  • SKRĘCIMY COŚ?